Klantenservice



Statiegeld artikelen

Onderaan deze pagina leest u de Franstalige uitleg / Vous trouverez en bas de cette page les explications en français.

Winparts verkoopt ook producten waaraan een statiegeldbedrag is gekoppeld, zoals gereviseerde auto-onderdelen. Bij dergelijke producten zijn alle elementen nieuw, behalve het gietwerk: dat wordt hergebruikt. Net als in de supermarkt wordt er voor hergebruikte onderdelen boven op het aankoopbedrag statiegeld in rekening gebracht. En net als in de supermarkt, vragen wij u bij aankoop van een statiegeld-artikel om het oude onderdeel aan ons te retourneren.

Statiegeld is een voorbeeld van ‘uitgebreide producentenverantwoordelijkheid’: de producent neemt verantwoordelijkheid voor de volledige levenscyclus van een product met speciale aandacht voor terugname, recycling en eindverwerking. Dit is in de Wet Milieubeheer wettelijk geregeld. 

Stuurt u een statiegeld-artikel aan ons terug? Levert u de producten dan voor zover mogelijk in de originele verpakking aan. Zodra wij het onderdeel logistiek ter retour hebben verwerkt, ontvangt u het statiegeldbedrag terug op de rekening waarmee de order van het nieuw aangeschafte artikel is voldaan.  

Om u zo snel mogelijk te helpen, vragen wij u om uw statiegeld-artikel op dezelfde manier als een retour aan te melden door in te loggen op onze website. Bij 'opmerking klant' geeft u onder het kopje 'statiegeld' aan dat u het gedemonteerde onderdeel retour wenst te sturen. Bedankt voor uw medewerking! 

Retourportaal

De kosten voor het retour sturen van een statiegeldartikel zijn altijd voor eigen rekening. U kunt zelf bepalen met welke vervoerder u het statiegeldartikel naar ons retourneert. Echter dient dit altijd te gebeuren onder vermelding van het RMN-nummer dat u wordt medegedeeld na het aanmelden van uw retour.
Ons retouradres is: 

Winparts t.a.v. uw RMN-nummer  
Banksstraat 5 
6718 XP Ede

___________________________________________

Article consigné :

Winparts vend entre autre des pièces détachées sur lesquelles une consigne existe. Les articles consignés doivent être retournés dans l’emballage d’origine du nouvel article acheté. Dès que nous avons traité la partie logistique pour le retour du produit, vous recevrez le montant de la consigne sur le compte d’où la commande du nouvel article acheté a été payée.

Pour vous aider dans les meilleures conditions nous vous demanderons de signaler l’envoi d’un article avec consigne de la même manière que pour retourner un article. Dans la section “remarque client” vous pouvez par écrit en notant la mention ‘’produit consigné’’ signaler que vous souhaitez nous renvoyer la pièce démontée.

Portail de Retour