Klantenservice



Garantie

Onderaan deze pagina leest u de Franstalige uitleg / Vous trouverez en bas de cette page les explications en français.

Wettelijke garantie:

Wanneer u een product bij ons koopt heeft u, mits u het product normaal gebruikt, altijd recht op een goed product. Mocht een product niet aan uw verwachtingen voldoen, dan komen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u na.

U dient ons van een gebrek wél binnen redelijke termijn op de hoogte te brengen. Onder redelijk wordt hier verstaan: binnen twee maanden. 

Na uw mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, geen optie zijn, dan bieden wij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.

Aanvullende fabrieksgarantie:

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wilt u meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt? Stuur ons dan een mail en wij laten u direct weten welke aanvullende garantie er voor de desbetreffende fabrikant geldt. Ten aanzien van deze garantie gelden uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden u daarom altijd aan in het geval van een gebrek eerst contact met ons op te nemen. U vindt bepalingen rond fabrieksgarantie terug op de betreffende productpagina.

Stappenplan garantie en defecten: 

Om uw aanvraag inbehandeling te kunnen nemen, ontvangen wij graag de volgende informatie:

  • Het garantieformulier volledig ingevuld.
  • Een uitgebreide omschrijving van het defect.
  • Indien mogelijk afbeeldingen of een video waarop het defect duidelijk zichtbaar is.
  • Wij nemen uw aanvraag dan per direct in behandeling. 

De bovenstaande informatie kunt u sturen naar [email protected]. Let op! Wij kunnen uw aanvraag alleen in behandeling nemen wanneer de gevraagde informatie volledig is aangeleverd.

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Garantie légales :

Quand vous achetez un produit chez Winparts. Celui-ci doit , à moins d’une mauvaise utilisation,  être un produit en bon état. Le produit ne remplis pas vos attentes, nous pouvons alors vous proposer de suivre la procédure de garantie celle-ci étant définie pas le code civil néerlandais

Vous devez-nous tenir informé dans des délais raisonnables. En ce qui concerne, dans les deux mois après la découverte du défaut.

Une fois mise au courant nous procédons à une enquête afin de savoir si le produit incriminé peut être réparé ou doit être remplacé. Est-ce cela totalement ou dans un délai cours impossible, nous vous proposerons alors la possibilité d’annuler l’accord de vente. Vous serez alors recrédité (d’une partie) du prix d’achat du produit.

Garantie complémentaire du fabriquant
Sur certains de nos produits la fabriquant offre une garantit complémentaire. Souhaitez-vous plus de d’information sur cette garantie et ce quelle contient ? Envoyez-nous un mail et nous vous ferons alors savoir quelles sont les garanties complémentaires qu’offre le fabriquant pour la pièce concernée. Cette garantie n’aura d’effet seulement si elle permet d’améliorer vos droits en comparaison avec la garantie légale que nous devons vous proposer, comme décrit ci-dessus.Nous vous conseillons donc de toujours d’abord de prendre contact avec nous en cas défaut sur un produit.

Etapes à suivre pour utiliser votre garantie
Voulez-vous retourner un article et utiliser sa garantie? Nous vous demanderons donc de suivre le protocole suivant. De telle sorte que nous puissions prendre en charge votre dossier de la meilleure des façons.

  • Allez sur ‘’mon winparts’’ et connectez-vous.
  • Indiquez sur votre compte personnel Winpars le problème rencontré via ‘’Etat/questions’’.
  • Après la décision prise sur votre demande. Vous recevrez un mail de confirmation.
  • Nous prenons alors directement en charge votre demande.

Contact: [email protected]